Masina anului in Romania – #autovot2012

Posted: January 27th, 2012 | Author: | Filed under: think out loud | 1 Comment »

Am votat si eu, ca in fiecare an, masina anului in cadrul proiectului Autovot al automarket.ro.
Iata ce am ales dintre masinile lansate in Romania in 2011.

Autovot 2012
Am votat cele mai tari maşini
lansate în România în 2011

 

Maşini accesibile
car
Locul 3: Hyundai i40
Maşini premium
car
Locul 3: BMW Seria 6

 

Votează şi tuMai multe detalii pe Automarket

De ce am votat ce am votat:

  • Citroen DS4 – pentru ca sunt fan Citroen dintotdeauna, pentru ca am condus cel putin jumatate din masinile Citroen din ultimii ani si mereu am fost incantat, pentru ca imi place ce face Citroen cu DS.
  • Wolkswagen Up! – pentru ca nu-mi place niciun model WV :) Dar sunt innebunit dupa masinile mici, de oras, iar Micra de acum nu e suficient de revolutionara precum generatiile anterioare la vremea lor.
  • Hyundai i40 – pentru ca oamenii astia din Coreea s-au straduit si au muncit an de an si au reusit
  • Range Rover Evoque – uite d-asta http://www.youtube.com/watch?v=iw1aT5c1Lus
  • Mercedes SL – pentru ca e bazat pe noul CLS, pe care l-am condus si care mi-a sucit mintile
  • BMW Seria 6 – pentru ca Seria 5 nu era in lista

Un Mercedes prea mult

Posted: June 20th, 2011 | Author: | Filed under: test drive | Tags: , , | No Comments »

“Cheia o țineți în buzunar”, mi-a repetat de câteva ori domnul de la care am preluat mașina vineri dupa amiază. Și s-a dovedit a fi cel mai de preț sfat pe care l-am primit. Pentru ca aceasta cheie știe sa facă o grămadă de lucruri trăsnite.

7_mg_0032

Întind mâna spre portieră, apuc mânerul și intru. Apăs butonul de pornire a motorului. Volanul se așează în poziția memorată la setările anterioare. Piciorul pe frână, maneta în Drive, accelerație, go!

Un triunghi galben în oglinda din stanga îmi spune că se apropie o mașină. Acum e roșu, mașina e lângă mine, trece, atenționarea dispare, pot să schimb banda. Uit să semnalizez, volanul mă pedepsește cu o vibrație în partea stângă. De fapt nu am uitat, triunghiul roșu mi-a spus că pot să trec. Hmm. Accelerez și mă apropii de mașina din față. Cam mult!, spune celălalt triunghi roșu din bord.

Apăs butonul de ventilare a scaunului și mă relaxez. Functia Air flow a sistemului de climatizare învaluie mașina într-un aer plăcut. Șasiul este setat in modul Confort, cutia de viteza în modul Economic. Ha! Ia te uită, consumul este la fel ca la mașina mea cu motor de doua ori mai mic.

Pe serpentine schimb mașina. Apăs butonul Sport și mă așez bine în scaun. Direcția se întărește, accelerația raspunde instant, șasiul se înfige în asfalt, evacuarea își strigă cântecul de luptă. Eu rânjesc.

Cam asta e tot ce poți să faci în Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency.

Ține cheia în buzunar și zâmbește!

Aceasta poveste am scris-o ca urmare a testului cu Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency, pe care l-am câștigat în cadrul concursului 125 de ani Mercedes-Benz.

Mai jos, povestea cu care am câștigat.

Un Mercedes prea devreme

“A Mercedes, in the winter, with rear wheel drive?” ma intreaba Martin indoielnic.

Nu prea intelegeam ce vrea sa zica. Tot ce stiam era ca tocmai imi luasem permisul si vroiam sa conduc. Orice, numai sa conduc. Si nu intelegeam de ce toata lumea imi spunea sa-mi iau o dacie ieftina, pentru ca sunt incepator. De ce sa-mi iau o dacie, cand un Mercedes Cobra din optzeci-si-ceva costa la fel, vreo mie de dolari.

Intersectia de la Doamna Ghica, aglomerata si zgomotoasa intr-o dimineata rece de februarie.
Caut din priviri cobra alba pe care am vazut-o in anuntul de pe internet. “Trapa electrica, pornire motor din telecomanda…” Il vad iesind de pe o strada din spatele benzinariei. Ne intalnim, vad masina, imi turuie tot felul de baliverne, dar eu sunt cu mintea in alta parte, vreau sa ma urc la volan si sa plec. Batem palma, ma urc in masina, sanatate, la revedere.

Eu si Mercedesul meu. Eu. Mercedes. Al meu. Scaune de piele bej, purtate niste ani buni si cu miros de lautar, volan mare cu aspect de lemn, cutie cu patru viteze si un catelus de plus dand din cap deasupra banchetei din spate. Da, acel catelus.

Drumul pana acasa e o succesiune de bruscari, opriri neindemanatice ale motorului, claxoane si tremurat de picioare. Urmeaza vreo doua luni de plimbari chinuite, indelung intrerupte de o toba de esapament sparta, un motor care porneste cand vroia el si nu din telecomanda, vizite repetate la o curte plina de mercedesuri din Giulesti si un mecanic pasionat, prieten cu un taximetrist-proprietar-de-cobra-reconditionata de la mine din bloc.
Din cand in cand sunt rasplatit cu cate o plimbare nocturna, cu trapa (electrica) deschisa, acompaniata de bataia tachetilor de la motorul de 2,3 litri al Mercedesului meu.

Angrosistul m-a sunat in aceeasi zi in care am pus anuntul de vanzare pe net. A venit, a deschis servieta veche si scrijelita, a numarat banii si a plecat cu masina. Am fumat o tigara pe locul de parcare gol si am uitat.

Fast-forward, peste multi ani, Marius imi da cadou un breloc Mercedes-Benz si o provocare. Sa ii adaug si cheile de la urmatorul meu Mercedes. Se pare ca nu uitam asa usor.


LIVE: Women on Web 2011

Posted: June 16th, 2011 | Author: | Filed under: think out loud | Tags: , , | No Comments »

Maine (vineri, 17 iunie) merg la Women on Web, by Evensys.

Evenimentul va fi transmis live, pe internet si puteti sa-l vedeti si aici.


În intimitatea secolului 19, de Ioana Pârvulescu – în curând pe un ereader?

Posted: June 13th, 2011 | Author: | Filed under: think out loud | Tags: , , , , | No Comments »

În intimitatea secolului 19În intimitatea secolului 19 by Ioana Pârvulescu

My rating: 4 of 5 stars

Am auzit-o pe Ioana Pârvulescu la Radio Guerrilla, la Joi de vivre și mi-a trezit interesul pentru cărțile ei despre viața, ideile și oamenii secolului al 19-lea de pe la noi. Am început cu a doua ei carte pe această temă – În intimitatea secolului 19. Lumea de atunci este fascinantă și chiar dacă scriitura este un pic “universitară”, documentarea din spate este impresionantă.

Cititul cărții este plin de moment de Like și Share. Sunt atâtea fragmente și idei pe care vreau să le marchez, să le rețin, să le dau mai departe, încât primul gând a fost: de ce nu citesc cartea asta pe un ereader?

Pentru că nu există ca ebook. Pentru că nu există ebooks în limba română. Humanitas si Nemira au început ceva, dar mai e mult până departe. Între timp, Amazon vinde in State mai multe ebooks decât cărți tipărite.

Lectură plăcută.


Ce am invatat de la Restaurantul Ginger

Posted: November 1st, 2009 | Author: | Filed under: think out loud | Tags: , , , , | No Comments »

Saptamana trecuta am fost printre norocosii invitati ai restaurantului Ginger la o experienta epifanica despre mancare si vinuri.

Gazdele serii au fost cei doi patroni ai restaurantului (Cezar Filip si Doru Pencea), pasionati de bucataria internationala si vinuri, deopotriva. De altfel, restaurantul Ginger se mandreste cu o lista de 240 de vinuri, de la Zghihara de Husi pana la sampanii de mii de euro.

In ajutorul gazdelor au venit doi buni prieteni – Radu Popovici (reteteleluiradu.ro), care a si pregatit meniul delicios al serii, si Marian Timofti, somalier, care a vrajit pur si simplu invitatii cu pasiunea, cunostintele si vorbele frumoase despre vinuri.

Am invatat doua lucruri de baza, dar foarte importante, cu aceasta ocazie, pe care am si inceput sa le pun in practica.

1. Curiozitatea in bucatarie. Nu trebuie sa ramai blocat in cateva retete (mai degraba feluri de mancare) pe care stii sa le gatesti sau care iti sunt la indemana. Trebuie sa cauti mereu ingrediente noi, retete noi (modalitati de preparare) pentru lucruri pe care le mananci deja, sa le combini, sa experimentezi.

Deja mi-am sters din memorie asocierea orez=pilaf si am introdus in meniu orezul basmati. Chiar si cu ceva documentare online, la prima incercare l-am fiert prea mult. Cu toate astea, gustul orezului basmati te face sa uiti tot ce stiai despre orez. Am dat o tura si pe la raftul cu condimente de unde m-am intors cu verdeturi de provence, curry si candamon.

2. “Vinul este prietenul omului cumpatat” (Marian Timofti dixit).
Initierea in arta vinului de care am avut parte la restaurantul Ginger a lasat urme. Deja am inceput sa citesc cateva lucruri despre un vin, inainte sa-l cumpar, chiar daca e vorba de unul de 15-20 de lei,  de la supermarket.

Detalii complete despre retetele preparate si vinurile servite gasiti pe bucataras.ro si reteteleluiradu.ro.

Restaurantul Ginger este pe Calea Grivitei, langa podul Grant, aproape de intersectia cu Turda.


Test Drive – sectiune speciala pe blog

Posted: June 25th, 2009 | Author: | Filed under: test drive | No Comments »

De acum inainte articolele legate de teste auto se muta pe noul blog

www.testdriveblog.ro


Fiat 500 test drive. Asta e masina serioasa? Da. Si funny, si inteligenta, si frumoasa.

Posted: June 12th, 2009 | Author: | Filed under: test drive | Tags: | 4 Comments »

Weekendul trecut am testat o minunatie de Fiat 500, 1,4 16V, 100CP.

Asteptarile mele de la masina erau mari si clare. Si s-au adeverit. Prietenii mei, in schimb, m-au surprins cu niste intrebari la care nu ma asteptam. Eu credeam ca toata lumea e innebunita dupa Fiat 500.

Dintre intrebari:

Si…poti sa iesi cu ea din oras?
DA! Mai ales cu motorizarea asta, de 1,4 si 100 de cai. Si cutie cu 6 trepte. Chiar nu mi-a venit sa cred ca exista o cutie cu 6 trepte la un motor de 1,4. Treapta a 6-a, la drum lung, e o binecuvantare. Si mai ales e foarte funny sa vezi mirarea soferilor de limuzine mari, cand ii depasesti.

Si…ai loc inauntru?
DA! Iar asta nu mai e un lucru nou pentru masinile de clasa mica. In interior sunt chiar spatioase. Ok, pentru 2, maxim 3 persoane. Eu am aproape 1,90 m si 100 kg. Am incaput? Da. Si inca foarte confortabil, datorita reglajelor scaunului si a volanului. Ba chiar am stat si pe bancheta din spate in 500-le unei colege, dar ea e mai mica de inaltime.

Si…nu te rastorni?
NU! Versiunea testat are o setare sport, accesibila prin intermediul unui buton de pe bord. Apasa butonul Sport si masina se transforma total: se intaresc suspensiile, directia devine mai ferma si creste cuplul motor. Pe serpentinele Rucar-Bran Fiatul 500 a dat clasa celorlalte masini prin manevrabilite, rapiditate pe viraje si stabilitate. E-adevarat, scaunele nu au suport lateral foarte bun, mai ales pentru un om mare ca mine, dar e acceptabil.

Continuarea, in articolul viitor: despre motor, atitudine, comportament in oras, altele.
Pana atunci, o gelerie foto.

img_2995

Picture 1 of 19


De unde stiu romanii ce masini sa-si cumpere?

Posted: June 2nd, 2009 | Author: | Filed under: test drive | Tags: | No Comments »

De la prieteni si familie
De obicei sunt cei care isi cumpara prima masina. Ii intereseaza sa fie fiabila, sa consume putin, sa incapa multe bagaje, sa fuga tare, sa nu se faca de ras ca si-a luat o anumita masina, si tot asa. Aici prietenii si familia au o influenta mare atat prin pareri, cat si prin masinile pe care le au deja.

De pe internet
Ei sunt consumatorii care se informeaza. Citesc review-uri, urmaresc stiri auto, se uita pe anunturi, ce se vinde, ce se cumpara, ce zic jurnalistii cu pareri argumentate.

Din oferte speciale
Exista si factorul surpriza. Esti pe punctul de a-ti cumpara o masina si, pac, apare oferta speciala. Da, tu te gandeai la alta masina, dar daca oferta e buna, ce sa-i faci? Si nu e rau. Mai ales ca in oferte primesti de obicei dotari optionale pe care ai fi dat bani multi in alte conditii.

Decizii atente si constiente
Ei sunt cumparatorii sofisticati. Stiu totul despre masina/masinile care le plac: ce motoare au, pe ce platforma sunt construite, sunt fermecati de mesajul/imaginea brandului pe care il admira, vor masina aia si gata! Ei se duc la test-drive-uri, negociaza in showroom si isi cumpara masina dorita.

Cumpara din acelasi loc
Clientii loiali, o, da. Visul oricarui brand auto. Intr-o lume ideala, cumparatorul auto se duce la showroom si isi cumpara o masina. Merge regulat la service, in acelasi loc, si este tratat cu atentie. Peste 3 ani vine cu masina veche, o vinde inapoi dealerului si isi cumpara modelul nou. Apoi recomanda si prietenilor.

Daca ai fi dealer auto si ai sti toate astea, ce-ai face de maine?


Citroen-ul meu DS Inside

Posted: May 20th, 2009 | Author: | Filed under: test drive | Tags: | No Comments »

Citroen a lansat un studio online de personalizare a conceptului DS Inside. Abia astept modelul de serie, care se pare ca va veni anul acesta.

design_studio_front

design_studio_back


Citroen C3 Picasso s-a lansat oficial in Romania

Posted: April 28th, 2009 | Author: | Filed under: auto, test drive | Tags: , | No Comments »

Am fost in seara asta la lansarea lui C3 Picasso la Orange Concept Store. Nu sunt un obisnuit al lansarilor in lumea auto asa ca m-am entuziasmat ca un copil mare in jurul masinii.

In imaginile de mai jos este masina care se afla la intrarea in OCS, inauntru fiind una verde. Numai ca telefonul meu a avut lumina mai buna afara.

Si vedetele, ca sa zic asa, au venit sa-l vada pe C3 Picasso: Cabral, care conduce un C-Crosser, Daciana Sarbu si Victor Ponta, Bobby Voicu.

Pe citroen.ro puteti vedea deja detalii despre masina, preturi, brosuri si configurator, iar in perioada 4-10 mai se anunta porti deschise la Citroen. Asa ca pregatiti-va de test drive.

Abia astept sa-mi vina si mie randul.