Test drive Ford Focus – diesel sau benzina?
Posted: September 23rd, 2008 | Author: Doru Persinaru | Filed under: ford focus, test drive | 8 Comments »Dupa cum spuneam, weekendul trecut am facut un test drive cu noul Ford Focus, un model sedan, de 2 litri, pe motorina.
Asadar, iata experienta unui sofer obisnuit.
A fost pentru prima data cand am condus o masina cu motor diesel, dar si prima data cand am condus o masina cu un motor mai mare de 1,6, asa ca unele puncte tari nu sunt neaparat specifice motorului diesel:
- prima senzatie cand am calcat acceleratia si am plecat de la showroom Colina a fost de putere pe care nu o mai simtisem si imi puneam intrebari despre cum se controleaza asa ceva; da, stiu, pentru unii e doar un banal motor de 2 litri si 136 de cai, dar pentru un sofer “obisnuit”, ei bine, e ceva mai mult
- puterea maxima care actioneaza inca de pe la 2.000 de ture – din nou, ceva nou pentru mine – a fost extraordinara in depasirile la drum lung; cred ca am facut mai multe depasiri in acesti 1.200 de km cu Ford Focus, decat in toata “cariera” mea de sofer
- consumul la drum lung este ceva de vis, mai ales pentru un motor de 2 litri; pentru a evidentia, iata niste cifre interesante: autostrada / 170 km/h / treapta a 6-a / 2800 rpm / consum instant 6,5
Ei bine, toate cele de mai sus, fac din motorul diesel candidatul ideal pentru o masina de weekend/vacanta. Pentru ca din acest motiv am facut test drive-ul. (Chiar nu vreau sa mai merg vreodata cu masina la serviciu, in Bucuresti. Mi se pare o insulta fata de mine insumi.)
Dar ce ma fac cu pasiunea pentru sunetul motorului pe benzina, dus la peste 4000 de ture? Chiar daca nu sunt vreun as al volanului sau vreun motorhead care merge la linute seara si pleaca primul de la semafor cu scartait de roti, senzatiile pe care ti le ofera un motor pe benzina ispitesc chiar si soferii obisnuiti.
Asa ca, sper sa urmeze si un test drive cu un model pe benzina, ca sa lamurim lucrurile.
Diesel vs Bezina – eterna discutie pentru fani…
Eu zic sa incerci un motor pe benzina de 2000 cc cu 155 CP (normal fara sa te mai uiti la consum ca e doar benzina, nu?!) si sa vezi cum la drum normal te unge pe suflet schimbatul treptelor la aprox 4000 rpm (fara sa iti sara motoru prin capota sau macar sa faca cel mai mic zgomot care sa nu iti placa)…
Si daca iti place sa o si calci, las-o sa ajunga la 6000 – 6500 rpm sa simti iVTEC (oops – m-am scapat de modelul motorului)…
bineinteles ca discutia asta e fara sfarsit si a fost reluata mereu in diferite forme – important pana la urma este ca fiecare sa decida ce e mai potrivit pentru el si/sau ce ii place
pentru mine e clar ca motorina ar fi de ales, avand in vedere nevoile de deplasare la drum lung, dar nu intotdeauna alegem rational
Da, Edvin si eu imi doresc noul Accord !
Dorule, ma insel eu cand imi aduc aminte ca tu ai mai condus cel putin o masina cu motor, chiar mai mare de 2? Si nu doar ca ai condus, ci ai fost chiar prorietar de motor peste 2?
Vai, nu pot sa cred! Am uitat tocmai de prima mea masina – asta merita un post separat pe blog. Asadar, doamnelor si domnilor, prima mea masina a fost Mercedes 230E, cobra, din 1981, cu motor de 2300 pe benzina, dupa cum ii spune si numele. Impresionanta masina.
Doru, am gasit un link interesant despre o analiza a motorului diesel vs benzina… si explicatie pentru cuplu/putere.
http://www.daciaclub.ro/lofiversion/index.php/t2794.html
Mi s-a parut cea mai bine argumentata opinie de pana acum.
Btw, imi vand masina, parca ziceai sa te anunt
Ei, cu argumentele stam bine la alegerea dintre diesel si benzine – cu pasiunile e mai complicat
Zici ca vinzi Alfa? asa repede?
O am de un an jumate deja
si vreau ceva mai puternic. Deocamdata ma uit la Impreza sau un Astra GTC… ca de EVO 10 nu am bani
))