Mazda – brand premium?

Posted: September 25th, 2008 | Author: | Filed under: mazda newsletter, mazda romania, mazda.ro, noua mazda3 | 4 Comments »

Tot in newsletterul de ieri, primit de la Mazda, n-am putut sa nu remarc un statement foarte interesant:

Conform aprecierilor companiei, brand-ul Mazda este perceput într-o masură din ce în ce mai mare ca fiind unul premium, o treime din întregul volum de vânzări provenind deja din modele cu preţuri peste 20.000 Euro.

E bine sau nu pentru Mazda sa fie perceput ca un brand premium?
Sa nu uitam ca, pana acum cativa ani, era considerat un brand inaccesibil, din cauza taxelor vamale. Pentru o mare categorie de public, inaccesibil sau premium, inseamna tot cam acelasi lucru, si anume ca nu poti sa cumperi masina.

E adevarat ca procentul majoritar de vanzari vine din Mazda2 si Mazda3, modele de clasa mica si compacta, care se vand la preturi intre 10.000 si 15.000 de euro. E interesant insa saltul care se face catre Mazda6 si Mazda CX-7, ele fiind de fapt reprezentantele segmentului premium.

Personal, eu astept noua Mazda3, care vine in 2009, cu motoare noi, design agresiv in stilul Mazda6 si construit pe platforma Ford Focus.


4 Comments on “Mazda – brand premium?”

  1. #1 iuliana said at 5:03 pm on September 25th, 2008:

    eu chiar asa am avut impresia ca se pozitioneaza ei, nu ca asa sunt perceputi in romania. ma mira si apetitul romanilor pentru mazda 2, care nu e cea mai mare reusita a lor din punctul meu de vedere, pur estetic:)
    ce stiu cu siguranta este insa ca am avut inchiriata in concediu o mazda3 diesel si soferul meu personal iti poate spune ca a fost o experienta foarte placuta :)

  2. #2 Doru Persinaru said at 5:15 pm on September 25th, 2008:

    mazda nu s-a pozitionat in niciun fel, la noi cel putin, pana acum 1 an. Tocmai din cauza asta nici nu se vindea. Ma rog, pe langa alte cauza, precum pretul si distributia.

    mazda2, tin sa te contrazic, este esenta pura a noii linii de design mazda. este foarte japonez, futurist, etc. in plus, este in sfarsit o masina a anului 2008, ca tehnologie, design, motoare – si care te diferentiaza ca owner de masina, de toate celelalte buburuze de oras.

  3. #3 iuliana said at 1:45 pm on September 26th, 2008:

    cred ca pana la urma e o chestiune de gust. poate ca nu imi place si pentru ca nu imi plac in general buburuzele, cu atat mai putin cele usor “colturoase”.

  4. #4 Dan said at 9:49 pm on November 25th, 2008:

    Noua Mazda 3 este superba. Am vazut pozele cu ea: exteriorul si interiorul sunt nemaipomenite.
    M-am indragostit din prima clipa de aceasta masina cel putin la prima vedere si o astept cu nerabdare sa se lanseze pe piata din Romania.
    De cand aparuse Mazda 6 am fost frapat de designul masinilor Mazda.Au ceva deosebit insa cam scumpa pentru buzunarul meu. Ma rugam ca modelul nou al Mazdei3 sa preia formele de la Mazda6 si Mazda2 acele forme caracteristice noilor generatii.Acest lucru sa intamplat si este de laudat. Bravo Mazda!
    Cred ca vor avea un succes enorm pe piata.Asteptam sa vedem si preturile pe care imi doresc sa fie acceptabile.
    Romanul vrea o berlina compacta.


Leave a Reply