Idee validata

Posted: December 5th, 2007 | Author: | Filed under: think out loud | 2 Comments »

Povestea e simpla.

Cum a inceput totul.

  • pe la inceputul anului asta am descoperit si eu cu adevarat filmele
  • anul asta am vazut cam 100 de filme – nu stiu daca e mult, putin, cat vad altii, dar pentru mine a fost o crestere foarte mare fata de anii anteriori
  • prin primavara parca, IMDb a introdus MyMovies – lista proprie de filme vazute si de vazut
  • prima intrebare pe care mi-am pus-o dupa ce mi-am facut lista de filme a fost “ok, si unde sunt listele celorlalti?”
  • nu sunt – pentru ca IMDb nu a trecut inca la social stuff
  • si atunci mi-am zis – o sa fac eu asa ceva – un site unde sa-mi pun lista de filme si sa o share-uiesc cu toata lumea
  • beneficiul meu principal ar fi ca pot sa vad la ce alte filme se uita oamenii care au vazut aceleasi filme ca si mine
  • altfel spus – sa vad filme recomandate de cineva de incredere (la fel mi se intampla acum cu cartile – foarte rar am citit vreo carte ne-recomandata / acum am terminat cartea recomandata de Ioan T Morar la schimb de carti)

Apoi. Primul draft al proiectului.

  • prima idee a fost – in buna traditie web 2.0 – pel.icu.la
  • exista domenii .la, desi Mihai, expertul in domenii (printre altele) de la Kinecto zice ca e o cacealma, ceva
  • am facut si un draft de design, dar pana sa ma hotarasc eu ce fac mai departe, domeniul meu icu.la a fost cumparat – intre timp am mai gasit si alte variante

Obstacolul

  • de ce nu exista deja un astfel de site?
  • pentru ca nu exista contentul principal – baza de date cu filme
  • imdb are politica de licentiere a continutului foarte rigida. Si scumpa
  • se vorbeste pe forumuri si bloguri de un posibil IMDb API, dar mai avem mult de asteptat
  • si cine ar vrea sa isi puna lista de filme pe un site, introducand de mana cel putin: nume, an, regizor, gen, cast?
  • exista o aplicatie pentru Facebook care face ceva similar, dar are o baza de date mica si insuficienta
  • si pe langa problema bazei de date cu filme, mai aveam inca una: e fezabila ideea?

Revelatia

  • Rohit Bhargava – care este, nici mai mult nici mai putin decat Vice-President, Interactive marketing at Ogilvy Public Relations Worldwide in Washington DC and a founding member of the 360 Digital Influence team at Ogilvy – a lansat The Ultimate Marketing Bookstore
  • iata cum isi explica proiectul
  • The way most of us find out about great marketing books is the same way that we learn about great products … through recommendations from people we trust. Most online bookstores are just categories of books selected by one or two people. They are great if you trust those people, but they are not comprehensive.

    This site is different because it features all the reading lists of marketers that you already know and respect in one place. From CEOs to marketing directors to top marketing bloggers – The Ultimate Marketing Bookstore lets you see and shop from all their reading lists … 

Concluzii

  • intre timp am mai gasit cateva resurse de baza de date cu filime si chiar o sa incep proiectul, chiar daca mai mic la inceput – se mai baga cineva?
  • da – asta e genul de proiecte pe care un digital planner trebuie sa le faca / propuna brandurilor pentru care lucreaza
  • Ian Tait, care a fost si la Idea Forum, a scris de curand despre How to do Digital Planning. La fel si Bogdana.
  • Rohit e de luat in seama pentru urmatoarele evenimente din Romania, daca tot e NetCamp peste cateva ore. Cristi?


2 Comments on “Idee validata”

  1. #1 Alexei said at 2:18 pm on December 5th, 2007:

    .la Country TLD. Probabil ideea de cacealma vine de la faptul ca, desi apartine republicii Laos, firma care le inregistreaza pretinde ca ar fi TLD-ul oficial al orasului Los Angeles (iar de orase cu TLD n-am auzit sa existe).

    Cat priveste fezabilitatea pot sa-ti spun doar sa definesti contentul inainte de a-i face un design :)

  2. #2 Catalin Stan said at 1:21 pm on December 7th, 2007:

    Eu ma bag.


Leave a Reply